Arvio: Pariisin kukko
Liisa Talvitie – Me Naiset – 13.11.2003
Täyslaidallinen Miittaa ja
Askoa
Askoa
Maailmalla tavattoman suosittujen farssien teko
hallitaan Helsingin Kaupunginteatterissa. Tämänsyksyinen farssi, ranskalaisen
Georges Feydeaun Pariisin kukko on Frej
Lindqvistin ohjaamana varsinainen naurun täsmäase, sukkelasti etenevä
pettämiskomedia. Asko Sarkola on kohotettava viimeistään nyt
yhdeksi Suomen parhaista farssinäyttelijöistä, ja samaan yltää hervottoman ihana
Miitta Sorvali. Hän päästää valloilleen koko repertuaarinsa.
Myös Sara Paavolainen, Riitta Havukainen,
Risto Kaskilahti, Carl-Kristian Rundman,
Matti Ranin ja Leena Uotila aukaisevat
katsojan silmät näkemään ihmiselon naurettavat moraaliset heikkoudet.
Visuaalinen nautinto syntyy Anneli Qveflanderin puvustuksesta
ja Katariina Kirjavaisen lavastuksesta.
hallitaan Helsingin Kaupunginteatterissa. Tämänsyksyinen farssi, ranskalaisen
Georges Feydeaun Pariisin kukko on Frej
Lindqvistin ohjaamana varsinainen naurun täsmäase, sukkelasti etenevä
pettämiskomedia. Asko Sarkola on kohotettava viimeistään nyt
yhdeksi Suomen parhaista farssinäyttelijöistä, ja samaan yltää hervottoman ihana
Miitta Sorvali. Hän päästää valloilleen koko repertuaarinsa.
Myös Sara Paavolainen, Riitta Havukainen,
Risto Kaskilahti, Carl-Kristian Rundman,
Matti Ranin ja Leena Uotila aukaisevat
katsojan silmät näkemään ihmiselon naurettavat moraaliset heikkoudet.
Visuaalinen nautinto syntyy Anneli Qveflanderin puvustuksesta
ja Katariina Kirjavaisen lavastuksesta.