Saavutettavuustyökalut

Helsingin Kaupunginteatterin syyskaudella nähdään neljä vierailuesitystä – luvassa naurua ja mielen illuusioita

Tiedote   19.09.2023

Helsingin Kaupunginteatterin ohjelmistossa nähdään kuluvana syksynä neljä vierailevaa esitystä. Studio Pasilassa vierailee suositun Saikkua, kiitos! -trilogian toinen osa Lisää saikkua, kiitos! lokakuun alusta alkaen. Arena-näyttämöllä nähdään marraskuussa Mentalisti Pete Poskiparta ja marras-joulukuun vaihteessa Ismo Leikolan Ismo in English -esitys. Joulukuussa studio Pasilassa vierailee Ali Jahangirin Uusi Alku stand up -show.

Lisää saikkua, kiitos!

Lisää saikkua, kiitos! palaa studio Pasilaan 2. lokakuuta alkaen 13 esityksen verran. Kyseessä on huippusuositun Saikkua, kiitos! -trilogian toinen osa, jossa meno vain paranee ja vauhti kiihtyy. Jälleen kilpaillaan lääkäreiden SM-mestaruudesta, mutta mitenköhän lääkäri liittyy 80-vuotta täyttävän anopin syntymäpäivälahjaan?

Lavalla nähdään kolmikko Jukka Rasila, Ville Keskilä ja Kalle Pylvänäinen, jotka vastaavat myös esityksen käsikirjoituksesta. Laulut on kirjoittanut Ismo Leikola. Esityksen on ohjannut Otto Kanerva yhdessä työryhmän kanssa, ja trilogian tuotannosta vastaa Iltama Oy.

Mentalisti Pete Poskiparta

Arena-näyttämöllä nähdään Suomen ykkösmentalistin Pete Poskiparran esitykset 21. ja 22. marraskuuta. Mentalisti Pete Poskiparta lukee yleisön ajatuksia, leikkii mielen illuusioilla ja kokeilee muistinsa rajoja. Esityksiin on valittu Peten hämmästyttävimmät numerot vuosien varrelta sekä joukko uutta materiaalia.

Pete Poskiparta valittiin Vuoden Taikuriksi Suomessa vuonna 2014 ja hän on voittanut kansainvälisesti arvostetun mentalismin Dunninger Memorial Award -palkinnon vuonna 2019. Hän on myös Suomen yrittäjien valitsema Vuoden yksinyrittäjä 2021. Hänen kiertuuensa ovat keränneet jo yli 33 000 katsojaa ympäri Suomen.

Esitystä suositellaan yli 10-vuotiaille.

Ismo Leikola Ismo in English

Maailman hauskin henkilö, Ismo Leikola, vierailee Arena-näyttämöllä yhteensä neljän Ismo in English -esityksen verran. Ismo astuu lavalle 28. marraskuuta sekä 3. ja 4. joulukuuta. Ismo in English on ainutlaatuinen esitys Ismo Leikolan englanninkielistä stand up -komediaa. Esityksen aikana kuullaan sisältöä, jota Ismo kertoo yleensä lavoilla Yhdysvalloissa ja muualla maailmassa.

Ismo Leikola aloitti stand up -uransa vuonna 2002 Suomessa ja on nyt yksi maamme tunnetuimmista koomikoista. Debyyttinsä Yhdysvalloissa hän teki vuonna 2014 Hollywoodissa komediaklubi Laugh Factoryssa, jossa hän voitti Maailman hauskin henkilö -tittelin.

Arena-näyttämöllä nähtävät esitykset ovat englanninkielisiä eikä niitä suositella alle 16-vuotiaille.

Ali Jahangiri – Uusi Alku

Ali Jahangiri vierailee studio Pasilassa 9. joulukuuta. Uusi Alku on hänen tuore koko illan stand up -esityksensä, jonka keskeisenä teemana on muutos ja uuden aloittaminen.

Esitys on kielletty alle 18-vuotiailta.

Vierailuesitykset syksyllä 2023

2.10.-9.11.2023 Lisää saikkua, kiitos!, studio Pasila
21. ja 22.11.2023 Mentalisti Pete Poskiparta, Arena-näyttämö
28.11., 3.12. ja 4.12.2023 Ismo in English, Ismo Leikola, Arena-näyttämö
9.12.2023 Uusi alku, Ali Jahangiri, studio Pasila

Helsingin Kaupunginteatterin lipunmyynti ja asiakaspalvelu puhelimitse (09) 3940 22 ma–pe klo 9–17. Lippumyymälät Ensi linja 2, ma–pe klo 12–17, Eläintarhantie 5, la (esityspäivinä) klo 11–18 ja aina tuntia ennen esitystä sekä Lippu.fi, ma–la klo 9–21, su klo 10–18, puh. 0600 900 900 (2 €/min+pvm) www.hkt.fi

Tiedotteen kuvassa: Lisää saikkua, kiitos! Ville Keskilä, Kalle Pylvänäinen ja Jukka Rasila, kuva: Nils Krogell. Vasen alareuna: Ismo Leikola, kuva: Rafael Cardenas. Alhaalla keskellä: Pete Poskiparta, kuva: Suvi Kärkkäinen. Oikea alareuna: Ali Jahangiri, kuva: Miika Storm.

Lisätietoja, medialippuvaraukset ja haastattelupyynnöt:
Viestintäpäällikkö Kaisa Pelkonen, kaisa.pelkonen@hkt.fi, 040 552 3788
Helsingin Kaupunginteatteri, Ensi linja, 00530 Helsinki